2 Mart 2012 Cuma

pişmiş yeşil şeyler

eskiden beri yemek yemek yapmaktan daha keyifliydi benim için.. yani, bilemiyorum içimdeki o anaç aşçı hiç uyanmadı yıllarca. evden ayrılmanın en büyük sorunu, yemek yapmaya başlamak oldu benim için mesela- bir de ütü var gerçi. her ikisini de yapamadım, uzun sürelerce.

üstelik dışarda yapılan yemekler gayet de güzeldi. kebap falan işte. ve pizza. ve hamburger. güzeli bi dükkan hamburgerini her zaman ev yemeğine tercih edebilirim. edebilirdim diyelim.

5 yıl boyunca önce şiştim. sonra indim. sonra şiştim. evet, dışarıdan yemek yemek, özellikle yağı tuzu tadı yerinde olan her şey, böyle top top et oldu üzerimde. ayh, neyse. işin özeti, fastfood kilo aldırır gencolar..

bir süredir evde yemek yapıyorum. bir yemek blogu düşlüyor değilim. ama basit bi tarif de neden olmasın. zaten tarif bile değil.


yeşilim ben yemyeşilim yeşilim yeşilim!! tarifi

- çiğ brokolileri alıyoruz. saplarından kesiyoruz.

- (püf noktası veriyorum) buharda haşlıyoruz. kaynayan suyun üzerine bir süzgece doldurup maksimum 10 dk bekliyoruz. kaynatınca tadı ve rengi bir garip oluyor ama buharda öyle değil!

- taze limon sıkıyoruz, sonra sarımsaklı yoğurt ekliyoruz. 

evet limon genelde sütü ve yoğurdu keser  ve akla birlikte iyi gitmiyorlarmış gibi bi lezzetsizlik de geliyor. ama baya yakışıyorlar ya!

hala tadının çalı gibi olduğunu düşünüyorum. ama sağlıklı bir şeyler de yemek gerekiyor arada. yeşil bir şey yenir mi yae :( bunu da siyah içecek seven biri söylüyor, evet kola..

günün olayı:


imkb'nin çöküşü!

işimizin içeriği sebebiyle, gün boyu çakılı kalmasak da borsayı takip ediyoruz. bugün borsa 9.30'da açılmayınca, meraklandım ve ufak bir araştırma yaptım. kapanış seansı uygulama geçiyordu.
-----------------
teknik bilgi:
kapanış seansı: Fiyatlarda seans sonunda ani bir yükselişin ve düşüşün (spekülasyon diyoruz) önlendiği ve son 2 dakikada tüm yatırımcıların tek bir fiyattan alım ya da satım yapabildiği bir yapı. seansın son iki dakikasında sadece belirlenen fiyattan yatırımcılar alım satım yapabilecek. 
-----------------
daha detaylı ve karmaşık bilgiyi şuradan okuyabilirsiniz.


uygulama güzel, gerekli görülmüş demek ki. ama bu geçiş aylarca planlansa ve test edilse de bugün gerçeğe geçişte patladı.


bugün önce borsa 10:30 da açılacağı anons edilmişken 11'i geçe açıldı, sonra da birinci seansın sonunda ilk seansa ait tüm emirlerin iptal edildiği ilan edildi. 2012 yılında. avrupa'nın orta yerinde.


imkb gerçekten çok rahat çalıştığımız kurumlardan biri. yapısı itibarıyla da aslında tam bir kamu kuruluşu değil, daha serbestler. bir spk'nın yoruculuğu ve gerginliğini içermeyen yapıdalar. ama bazı teknik konularda ya yanlış yönlendiriliyorlar ya da geride kalıyorlar. kamuyu aydınlatma platformu sisteminin de sürekli sorun çıkarması buna bir örnek. artık bu test evresini de geride bırakmış olmalı. böyle güzide kurumların başarısını istiyorum ben, şahsen, kendim olaraktan.

hahaha bir de son olarak bu karışıklık üzerine imkb bir basın duyurusu yaptı. arkadaşım ya, şu satıları kim yazıyorsa ve gün içinde ne içiyorsa bana da aynısından!

Bugün ilk seansta oluşan sorun 2 Mart 2012’de devreye alınacağı öngörülen “Kapanış Seansı” ile alakalı olmayıp, alım satım sisteminin veri aktardığı yapının döngüye girmesi sonucu oluşmuştur. Borsaların bütünleşik bilişim mimarilerinin karmaşık yapısı sebebiyle ortaya çıkabilen sistem arızalarının bir örneği olan sorunun giderildiği düşünülmekte olup, İMKB Hisse Senetleri Piyasası bugün saat 14:00 itibarı ile işleme açılmıştır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder